data dodania: , w kategorii: porady

Zmiana miejsca zamieszkania to sytuacja stresująca dla człowieka. Bez względu na to, czy wyprowadzasz się do innego miasta, czy do bloku obok, to formalności i czynności związane z przeprowadzką mogą dać nieźle popalić. Bo w końcu, znalazłeś odpowiednie mieszkanie. Teraz musisz załatwić kredyt, umówić notariusza, przenieść własność, podpisać umowy na media. Załatwić internet, telewizję, urząd skarbowy. Znaleźć lekarza. Nigdy nie możesz nic przyspieszyć. Wszędzie wnioski, podania i umowy. Wszystko strasznie długo trwa. Och, i jeszcze przerejestrowanie samochodu… podanie nowego adresu w banku i innych instytucjach… Można naprawdę mieć dosyć.

A potem akcja remont. Wydatki, ogromny wybór kolorów, możliwości wykończenia. Trudno zdecydować się na to, co będzie decydowało o ostatecznym wyglądzie mieszkania? Jakie kolory? Jakie meble? Jaki styl? Rustykalny? Może minimalistyczny? A może wręcz przeciwnie? Klasyczny?

Wszystko trzeba dokładnie przemyśleć, zaplanować i potem trzymać się planu. W czasie przeprowadzki i remontu nie ma miejsca na chaos. Tutaj trzeba działać metodycznie. No i do tego pakowanie starego mieszkania… Tutaj koniecznie sprawdź i przemyśl, czy wszystko, czego potrzebujesz musisz zabrać? Czy zabierasz stare meble? Jesteś pewny, że potrzebujesz starego tapczanu? Gdzie go postawisz? Wiesz, że prowizorki są najtrwalsze? Jak postawisz ten tapczan w pokoju, bądź pewny, że będzie tam bardzo długo stał.

Podczas pakowania sortuj rzeczy, na te, których nigdy lub dawno nie używałeś i przeznacz je do wyrzucenia. Inne podziel sezonami: na letnie czy zimowe. Pakuj tak, by jako pierwsze, w dokładnie opisanych kartonach “wylądowały” rzeczy, bez których możesz się obejść. Szczególnie starannie zapakuj dokumenty. Pamiętaj, gdzie one są, tak samo, jak zapasowe kluczyki do auta czy biżuteria. Nigdy nie wiesz, kiedy mogą się przydać, a wręcz, kiedy będą potrzebne. Następnie rozważ opcje, czy rzeczy przewozisz sam, czy może jednak zdasz się na firmę przeprowadzkową? Jeśli firma, to umów się odpowiednio wcześniej. Ustal termin, zakres prac i ceny. Wszystko powinieneś robić z odpowiednim wyprzedzeniem, tak, aby nie było później przykrych niespodzianek.

Wniesione do nowego mieszkania kartony porozdzielaj na odpowiednie pomieszczenia, co ułatwi ci rozpakowanie. Nie spiesz się z tym. W końcu i tak każda rzecz trafi na swoje miejsce. A gdy już wszystko będzie jak należy, kiedy usiądziesz już na nowej sofie z kubkiem herbaty w ręku, to okaże się, że to była najlepsza decyzja w życiu. Armagedon się skończył, a życie znowu jest piękne!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *